Lerumsmaffe, andra mätningen

Så var det dags... Efter en vecka av psykningar från Christer med orolig sömn som följd var det till slut dags att göra sig iordning för andra MAF-testet. Uppladdningen bestod i att ta ledigt från jobbet, sova till klockan 9 och göra så lite som möjligt (läs julstöka) fram till 20:00 då starten gick.

Km min/km puls
1 km uppvärmning
2 km 5,08 150
3 km 5,27 150
4 km 5,15 149
5 km 5,04 149
6 km 5,13 150
Snitt: 5,14 150

Banan är det slätaste jag kunnat hitta i Lerumstrakten och vädret var i det närmaste perfekt. Nollgradigt och svag vind. Inbitna maffare förordar kanske inomhusmätningar på löpband med regelbunden vätskepåfyllning men så långt går vi inte (ännu).

MAF Samir dec 2007_2

En jämförelse med förra månaden ger att jag förbättrat hastigheten per kilometer med 28 sekunder. Nu hoppas jag bara att Christers tider också förbättrat sig trots att han fått göra några kortare avbrott på grund av senor och andnöd. Det vore fint med en motivationshöjare för att vi skall orka igång igen efter julmaten.

Nu blir det förmodligen träningsuppehåll ett tag och bloggen fylls därför med julnötter och annat tills vi har grafer, statistik och faktarutor att presentera igen.


God helg och kommentera mera!

g b g j o g g - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0