Olika e vi

Åkte ensam (igen) upp till Skatås för att ta mig runt Delsjön för att prova en helt ny sträcka för en gång skull. Men ack vad jag bedrog mig. Det hade inte mina skattepengar räckt till, belysning på den sträckan. 
Då fick jag snabbt tänka om. För att göra träningen till en ännu roligare stund så sprang jag åttan motsols. Ja så kul kan vi joggare ha ibland.
Tog det lugnt i stugan sen med bastu och dusch. Under de nästan två timmar jag var i Skatås så såg jag inte till någon Grötlunkare någonstans. Är det fejkade rapporter man får ifrån det hållet? På bloggen ser det ut som det springs mest hela tiden men det kanske mest är gamla garminkartor som dyker upp.

Hur som helst så kommer här två diagram som visar hur olika vi är. 
Båda har tränat precis lika länge och har förmodligen lika bra kondition och ingen är överviktig.  Framför allt så har båda lika roligt. 
Joggare 1 har en betydligt högre ansträngningsgrad men får ändå inte samma fart på banan. Och det skiljer ju inte lite heller i hastighet. Konstigt är det.
Men kom ihåg, att kroppen mår lika bra av träning oavsett hastigheten man far fram över gruset med. Om man nu inte anstränger sig för mycket såsom det predikas i föregående inlägg. Halleluja.

                                        
Klicka på bilden så syns det bättre

Ses på spåret
             Christer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0