Taktiklöpning

Eftersom lunchrundan imorgon redan är bokad så blev det ett lättare pass idag, 6 km relativ slätlöpning med endast en kraftig stigning och största svårigheten blev att försöka undvika att snubbla över taxar och annat småvilt som rastades på löparbanorna kring 21-tiden..

Idag var målet att springa så fort som möjligt utan att för den delen slösa med energi. Idéen var att släppa loss lite extra i nedförbackarna där det inte kostar och att hålla igen i uppförsbackarna.

Snabb lerumskortis

Väl hemma i analyssoffan kunde jag avläsa en snittfart på 5:08 vid 150 slags genomsnittspuls och knappt 1 min 30 sek snabbare sluttid än när samma runda avverkades för några veckor sedan (se blogginlägg från 6/12). Vis av erfarenhet inser jag att detta skulle vara en helt normal dagsformsfråga men det är ju trevligt när snittet förbättras.


Annars börjar man så smått bli nervös för fredagens MAF-mätning. Hur skall man ladda upp? Är det för sent för höghöjdsträning och ska man likt simmarna ta fram rakhyveln innan man ger sig iväg? ;-)

Jag får drömma om stundande framgångar i natt. Till kojs!

//Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0