Viva la Maffe

Efter en dag med dammsugning  och sågande av ved i fyra timmar så verkar kroppen inte må så gott.
Att då ge sig ut och springa och kunna skylla på maffeträning är ju super. Man kan alltså släpa sig runt 11km med en bok i mp3spelaren och få en medelhastighet på 5,59 min. Medelpulsen låg på 132 slag och målet var 130. Alltså mer än det skulle och tiden som i fredags låg på 5,20 är nu 5,59. Vad händer? Har brosket i höften hunnit växa till så fort? Tänk om man inte längre kan sträcka ut steget. 
Tillbaka till boken i mp3 spelaren - "Jag minns att jag sprang" - lustig titel på en bok som nu när det är 2 cd's kvar bara har handlat om en snubbe som cyklar tvärs USA.

Men visst var det skönt att få ytterligare 11km i benen. Regnandet gjorde ett upphåll och jag fick se lite nya hus och massvis med adventstjärnor.
Torslanda 2/12

Imorgon jagar väl Samir ut mig på lunchen igen så det gäller att ta nya tag.

- Jag minns att jag sprang -


Kommentarer
Postat av: Samir

Jourledig måndag så jag kommer inte att släpa ut dig i skogen. Du får sitta på Dantes och sucka!

Själv körde jag en 12,5 km hemmavid exakt på maf-puls och en medelfart på 5.39 min/km. Dock har Johan skrämt upp mig angående min onda fot och varnar för stressfraktur-symptom.

Så jag har ägnat kvällen åt läkarsidor på nätet och nog kommit fram till att jag behöver nya löparskor med bättre dämpning och inlägg eftersom jag landar på framfoten när jag springer.

//Hypokondrikern

2007-12-03 @ 00:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0