Var är min kondition?

Söndagskväll i Lerum och termometern stod på 14 grader, dags att försöka återta lite av den förlorade konditionen.

Efter comeback'en hade jag hunnit med tre rundor enligt följande:

Sträcka/Tempo/Puls

4,0 km/4:51/86%
4,7 km/4:40/90%
4,3 km/4:58/89%

Denna kväll försökte jag öka sträckan utan att tappa tempo för att se hur det ligger till med konditionstappet.

Åtta på 4:51

Väl hemma efter en relativt ansträngande tur så kunde jag avläsa:
7,9 km/4:51/87%


Så på en vecka har det inte hänt så värst mycket. Det kanske får bli några till åttor i MAF-tempo för att väcka kroppen igen efter dvalan.


Nu har jag fått startnummer och grupp från Göteborgsvarvet. Jag startar i grupp 7 och om jag knör mig bra så har jag alltså bara 240001 personer att passera. Preliminärt startar Christer i grupp 11 så jag har 24 minuters försprång när jag sticker iväg klockan 14:51. Som det känns nu så behöver jag hela detta försprång för att kunna konkurrera med löparmonstret från Hjuvik!

(nu skall jag göra allt som står i min makt för att samla gbgjogg i grupp 7, men om C blir för kaxig under uppladdningen så kan det vara bra med något att hota med)

/g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite nördigt sitter jag i hamnen i Kos och kollar gbgjogg. Ja vad är kondisen? Inte har jag tagit den hit i varjefall för här går det inget vidare heller. Vi hoppar denna veckan å satsar på nästa vecka.

Ouzo på er


Christer

2008-04-30 @ 16:45:05
Postat av: Heidar

Hej pojkar, Jag kollar er blogg då och då och jag
fattar inte var ni får procenten i från.....vi kör ju Garmin alla eller hur....Teach me!

ex....7,9 km/4:51/87%

Skojigt att läsa er lika väl som ni läser vår.

Men Garmin is a mystery sometimes pojkar,,,,

Mvh Heidar GL.1 Grötlunkarna

2008-05-04 @ 00:36:01
Postat av: Samir

Hallå GL.1!
Jo procenten hämtas från SportTracks 2.0 (där vi matar in datan från våra Garmin-klockor) och anger procent av maximal puls. Under "daily activity" får man aktivera kolumnen "avg. HR".

SportTracks har ungefär samma funktioner som Training Center men vi tycker det är mera lättjobbat.

2008-05-04 @ 19:37:10
Postat av: Gl.1

Hoppla, låter som jag får lägga in Sporttracks 2.0 då....tack för tipset...

:-)

2008-05-11 @ 23:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0