Morgonrunda, 10 km

God morgon!
Strax efter åtta blev jag väckt av äldsta sonen. Efter att ha aktiverat honom var jag klarvaken och då resten av familjen fortfarande sov var det ett utmärkt läge att ge sig ut på en morgonrunda.

Jag hade länge funderat på att testa Lerumsloppets sträckning men eftersom den till stora delar inte är upplyst så har det inte funkat på kvällsrundorna i vintermörkret.
Kvart över åtta stängde jag dörren bakom mig och gav mig ut i duggregnet.

MAF, Lerumsloppet

Fortfarande djupt deprimerad efter fredagens genomklappning kände jag inte för något högre tempo och med sömngruset kvar i ögonen passade MAF-tempo betydligt bättre. Efter en uppvärmande kilometer då pulsen hittade arbetsläget pumpade det sedan på i 147 slag (81%) vilket är två slag under kalkylerad MAF. Tempot blev i genomsnitt 5:09 och vid 9-tiden var jag hemma igen, lagom till frukost.

Sammanfattningsvis är Lerumsloppet en relativt flack bana med en ordentlig stigning. Nedanstående bild visar de två tuffa backarna som kommer efter varann med minimal vila emellan och jag skall nog fundera ut en lämplig taktik för att inte lägga för mycket krut här när det är dags för tävling om en dryg månad.




Kanske chockar jag löparsverige med ett kvällspass också - får se om kläderna hinner torka tills dess.

/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: cj

Ja det ser ju tufft ut men självklart kommer du att ha medicin i form av Adrenalin när det är sådags.

2008-02-24 @ 12:19:10
Postat av: CJ

Jag hade inte tänkt springa idag men din morgonjogg gjorde att jag fick lust trots allt. Tack för det. Trots att kroppen skrek efter vila så lufsade jag runt 8,5 i ett väldigt beskedligt tempo och stannade i backar och stanade och tittade på röran efter stormen. F d bryggor som nu bara var pinnar och en vik full med brädor och annat skräp. Hur som helst så lovar jag att inte springa mer idag så det blir 32km att addera till statistiken. Ses imorgon med packad väska.
CJ

2008-02-24 @ 14:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0