Oj vad vägen verkar lång

Efter 40 dagars träningsuppehåll så var det dags för en test.
Hälsenan kändes, men inte alls lika mycket som vid jultid. 
Ett kortare pass på knappt 3km fick räcka denna första gång både för hälsenan och som det visade sig för resten av kroppen också. Aldrig trodde jag att man så lätt skulle bli av med kondisen. Undra hur lång tid och hur många km det tar att få tillbaka kondisen?

Pulsen låg 20 slag över vad den brukar trots att farten inte var vad den brukar. Ja jag vet att det finns många som skulle vara glada om de hade de värdena ute på spåret men alla är vi olika.
Hur som helst så är det skönt att kunna springa igen. Kommer att ta det försiktigt och fortsätta träna tåhävningar. Lade också märke till att kroppen automatiskt hade lagt sig till med ett annat steg. Nu landade jag på hälen först och det är nog bra för att spara hälsenan. Men stegen kändes kortare.
Nystart

Nu hoppas jag att februari fortsätter med springväder så skall nog detta bli bra så småningom.

Skynda lugnt.

                  Christer

Kommentarer
Postat av: Samir

Jag blir i alla fall glad att äntligen se en löpargraf med din signatur under! Fyra veckor med fötterna i högläge framför Discovery och en skål jordnötter på magen har väl kanske inte varit den optimala rehabiliteringen men om du bara skyndar långsamt så är du nog i gammal god form innan tranorna kommer till Hornborgasjön.

2008-02-03 @ 00:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0