Hej avkrok!

Medan Christer satt och filade på de sista kapitlen i sin avhandling "varför man gör klokast i att lyssna på kroppens signaler" så krängde Samir på sig fulla löparmunderingen och styrde kosan norrut mot det krigsdrabbade Gråbo.

Redan efter två kilometer mötte jag Lerum Friidrott som också var ute och luftade lungorna så tydligen är detta den optimala löpsträckan för oss som bor i Lerum.

Hej Gråbo


Med talbok i lurarna funderade jag inte en sekund på tempo, kadens eller löpteknik utan lät bara benen gå i det tempo som de ville. På vägen till vändpunkten i Gråbo innebar detta 5:27 i fart och en puls på 141 (75%).

En fikapaus (1,5 dl vatten) på en mörk busshållplats och sedan hemåt igen. Vattenpåfyllningen gjorde gott, aldrig tidigare hade jag väl fått en kick av ospetsat drickvatten (!), och hemvägen avverkades i 5:23-fart med tre slags förhöjd puls, 76%.

Något längdrekord blev det alltså inte ikväll, jag hade överskattat avståndet till denna avkrok men jag fick åtminstone testat vätskebältet.

/g b g j o g g - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0