Kändisträning

Efter nästan tre veckors uppehåll så var det dags att testa kropp och hälsena.
Be vare mig väl.

Kajsa Bergqvist
After Dark
Julgrisen
Björn Afzelius


Varför nu dessa namn? "Förklaring följer" som man säger på Discovery.

Kajsa Bergqvist? Efter två kilometer gav sig hälsenan till känna igen och det rätt så rejält. Vet nu hur Kajsa känt sig när hon visste hon kunde men ändå inte kunde hoppa utan vackert fick vänta på läkning. Jag litar inte på folk som tror sig veta på jogg.se att man inte behöver vila för att hälsenan skall läka. Men om man får skadan genom att springa inte tusan kan man då fortsätta springa som om inget hänt och tro att senan bara hux flux bli bättre. Nä vila och tåhävning är det nog som gäller. Kanske behöver nya skor.
After Dark? Jag brukar i princip alltid springa när det är mörkt men idag blev det av outgrundlig anledning ett morgonspring direkt efter kaffet och jordnötter! Hur tror ni den kroppen kändes efter några kilometer? En del är nog inte gjorda för att springa på morgonen och absolut inte efter att ha ätit jordnötter!
Julgrisen? Ja jag säger som Grötlunkarna, inte lätt att springa när man lagt på sig flera kilo under julen. Konstigt så fort och lätt det går att öka vikten. Men jag tar det som viktbälte och bantar ner dem strax innan nästa lopp så gör de ju träningsnytta när de nu ändå sitter där.
Björn Afzelius? Har aldrig musik i öronen när jag springer men inget annat var sig likt denna morgon så det blev Björn i öronen. Varför skriver ingen sådana låtar nuförtiden? Ingen som vågar eller finns det inga orättvisor längre?

Rundan hade en annorlunda utveckling om man ser till puls och fart. Aldrig har jag tappat så mycket i fart samtidigt som pulsen stigit. Hmm?  Sjuk kanske?  Dålig kondis? Någon som kan förklara?
Kändisträning

Nä nu skall jag stretcha höft och kolla på Charlotte Kalla som inte verkar ha några problem med kroppen.

/ Christer


Kommentarer
Postat av: Samir

Springsteen och Dixie Chicks är väl fortfarande aktiva? Där har du lite tips!

2008-01-05 @ 13:27:50
URL: http://gbgjogg.blogg.se
Postat av: cj

I Sverige på svenska menade jag såklart.

2008-01-05 @ 20:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0