Lerumsmaffe, tredje mätningen

Måndag kväll och minusgrader i luften för första gången på ett tag. Dock ingen is och därför fick mina nyinköpta Spiky+ stanna hemma. Istället blev det att utrusta sig med snabbast möjliga utstyrsel för en tredje MAF-mätning.

Den initiala novembermätningen landade ju på 5:42 min/km i genomsnitt under de fem testkilometrarna och en månad senare hade jag förbättrat resultatet till 5:14. Inte kunde jag väl fortsätta att förbättra resultaten i samma takt. Eller?

MAF Samir jan 08 pace

Km min/km puls
1 km uppvärmning
2 km uppvärmning
3 km 5,05 148
4 km 4,56 150
5 km 5,04 149
6 km 4,54 148
7 km 5,13 148
8 km nedvarvning
Snitt: 5,01 149

Nej, samma ökning nådde jag inte denna månad och rimligtvis förbättrar jag mig långsammare och långsammare till en viss gräns då jag behöver byta träningsmetoder eller mängd för att komma vidare.

Jag är hur som helst väldigt glad att det fortfarande pekar åt rätt håll och att jag håller mig frisk. För ett halvår sedan kunde jag inte drömma om att jag skulle susa fram i 5-minutersfart med 78%'s MAF-belastning. Nu skall den magiska 5-minutersgränsen spräckas nästa gång - vågar jag lova det?

/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: slimslender

Jag får roa mig med att se dina fina kurvor i väntan på att tillfriskna. Raspig i halsen fortrarande trots ingefäran..... Heja ! Förhoppningsvis kan jag också komma dit någon gång. 5 tempo är fortfarande väldigt snabbt för mig.

2008-01-22 @ 15:25:50
URL: http://slimslender.blogg.se
Postat av: Samir

Jaså, förkylningen släpper inte? Det kanske är lillemans baciller som du får slåss emot också. Jag har det vanligtvis likadant, men har sluppit dagisbacillerna den här vintern.

Och till 5min-tempo kommer du säkert om du är ihärdig. Jag har aldrig varit något löparfenomen men efter några månaders taktfast joggande så kommer resultaten smygande. Givetvis har jag Janne W:s (jogg.se) makalösa resultat att kämpa emot. Han nådde ju runt 4:40 i september. (samma som mitt maxtempo härom kvällen)

//S

2008-01-22 @ 20:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0