Tävlingssäsongen närmar sig

Då var man redan anmäld till två tävlingar i vår. Lerumsloppet är ett millopp på hemmaplan som jag inte sprungit sedan jag var 8-9 år och då behövde jag bara knata en dryg kilometer för att få mitt diplom.

Lerumsloppets banprofil

Nu blir det istället 10 kilometer på en relativt flack bana. En kraftigare stigning efter halva sträckan och i övrigt ganska behagligt. Tävlingen går av stapeln fyra veckor innan Göteborgsvarvet och blir alltså ett genrep inför det stora kraftprovet.

Än så länge är det bara 9 anmälda i "långa herrklassen" så en topp-10-placering skall inte vara en omöjlighet. :)


Som tillägg till  detta redan späckade schema så håller min agent på att undersöka en tävling i Bohuslän för att se om det passar in i kalendern. Tydligen ett brolopp som inviger en del av nya E6'an norr om Uddevalla. Mer om detta när kontrakten är signerade.

/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: Motionären

Kan tipsa om Kraftprovet i Trollhättan under Fallens dagar, ett trevligt lopp att fästa blicken mot efter Gbg-varvet.

2008-01-11 @ 00:19:36
URL: http://klassikermotion.blogspot.com/
Postat av: Samir

Tack för tipset. Jo fallens dagar brukar vi ju besöka ändå då sommarmånaderna spenderas i Lysekil. Detta skall undersökas!

//s

2008-01-11 @ 00:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0