Härligt med vuxna barn

Detta år hade de gjort gemensam sak och köpt cykelgrejer till min födelsedag.
Givetvis sporrade det till att komma ut och träna med cykel istället.


Nu åtta dagar efter den dagen har jag cyklat 11 mil med en puls som är minst lika hög som vid löpningen. Jag har alltid haft emot att cykelträna för att man kommer ju så förtvivlat långt men sedan jag fattat att man kan cykla till och från jobbet så har det gått fint. Riktigt kul.

Jag börjar se ljust på kondisen igen och samtidigt så läker faktiskt hälsena och slemsäck riktigt bra.  Om jag nu ligger i med cykelträningen så kanske kondisen finns kvar i september när det är dags att börja löpträna igen (förhoppningsvis).

Annars så tränar gbgjoggarna enskilt under juli då det är semestertider. Det är bara wannabee CM som säger sig behöva en månad med vila!!.

På bilden här nere kan ni göteborgare försöka lista ut var gbgjoggarna har sin gruva. För er andra så är det en fin bild över nordvästra Göteborg. Den blåa sträckan är 18km, Sporttracks har inte alltid koll på skalan.

 


Undra om man kan önska sig en racercykel till nästa år?


/ g b g j o g g - Christer


Kommentarer
Postat av: Samir

Köp inte för mycket rehabprylar nu bara. Löpningen är ju ändå huvudsysselsättningen.



Gott att du hittat ett alternativt sätt att hålla igång flåset!





Soliga hälsningar från bohhuskusten.

/s

2008-07-21 @ 23:22:13
Postat av: A<

Det är bra att du finner glädje i alternativ motionsform när senor sviker, så hjärtat och själen får sitt. Jobba på!

2008-07-22 @ 14:20:20
Postat av: Christer

Tack för kommentarerna.

Cykling är trots allt inte min grej, men löpning är!

Jäklar vad jag längtar till löparspåret.

Sitter och tittar på DN-galan, 2,40/km! Hur gör dom?



cj

2008-07-22 @ 21:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0