Rekord från förr

Bäst att smida medan knäet fungerar. Igår höll ju kroppen för ca 6 km så det skall väl funka idag igen?

SportTracks är ett väldigt trevligt löpararkiv nu när det finns lite historisk data att jämföra med. I början på vintern så harvade jag runt på samma 6-kilometersbana nästan varje löppass. En stadsbana i Lerum som är helt flack i 5,3 km och en mördarbacke med 40 meters stigning på ca 750 m.


"Back in the days" var det en alldeles lagom sträcka och nu när jag behöver ta det vackert med mitt lilla löparknä så passar det utmärkt att pröva sina gamla banor och se om man kan utmana gamla rekord. Sist jag löpte denna sträcka var i mellandagarna.


En svettig halvtimme senare så ser jag till min förtjusning att kroppen svarar bättre än i vintras och att ideliga småavbrott inte helt tagit pusten ur lungorna. Nytt pers med 1 min 20 sek gör att det är dags för ytterligare en graf. Denna gång statistik över hur tiderna på denna sexkilometare varierat under vintern och fram tills idag.



Klart det kan vara kul att pressa kroppen på lite kortare distanser, men det jag längtar efter nu är att kunna ge mig ut på en 16,5'a till Gråbo och tillbaks och hänge mig åt lite långdistans som omväxling. Jag får väl bli lite flitigare med stretchingen för att ge löparknät en chans att reparera sig...


/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: Lerje

Du verkar ha blivit en riktigt hängiven löpare Samir. Löpardagbok, pulsklocka och t o m en blogg. Passa dig så det inte slår över helt!

2008-07-02 @ 08:31:27
Postat av: Samir

Men....

Det är ju mitt motto. Att köra ett projekt i 190 tills man är helt less på det för att sedan kunna växla spår till något annat.



2009 kanske ägnas år kitesurfing. Vem vet?





Kul att du hittade hit!

/S

2008-07-02 @ 09:13:08
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: Christer

Va bra!

Jag som har två Kite'ar i garaget som du kan hyrköpa



CJ

2008-07-02 @ 13:01:18
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: Andreas

Trevligt att du börjar komma igång igen. Skälv hade jag halsont och förkylning senast förra veckan. Men nu måste jag komma igång igen!

2008-07-02 @ 15:56:31
URL: http://hagakullen.net
Postat av: Samir

Det är bara att ringa så tar vi en Aspen-runda ihop.

2008-07-03 @ 13:41:15
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0