Farligt med sport

Det anses härmed bevisat att sport i de allra flesta fall är ohälsosamt och i vissa fall till och med gravt hälsovådligt.

  1. Efter i runda slängar 50 mil joggandes runt på vinterkalla gång- och cykelbanor sade vänster knä till slut stopp. ITB-senan inflammerad efter hårt slit mot bursor och knäskål. Några månader senare börjar knäet bli löpdugligt igen men...
  2. En trevlig kväll i goda vännars lag slutade i löparmoll. Jag deltog glatt i utelaget i kvällens brännbollsmatch och var bara tiondelar från att förnedra innelagets slagman med andra raka lyran efter ~90 meters bollbana. I sista stund vek sig höger knä under mig och istället för en vacker lyra och till folkets jubel fick jag istället bita i gräset och känna hur bollen landade i nacken på mig. Förnedrad...

Hemma vid datorn börjar alkoholens inverkan så smått att lägga sig och värken tilltar allteftersom. Jag gissar att morgonstund inte har guld i mund...


/ g b g j o g g     -   Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0