Jag blir galen!!!

Först av allt vill jag gratulera de som ställde upp på Stockholm Maraton.


Själv gjorde jag ju bara ett halvt maraton i mitten på maj och mådde toppen efteråt. Inga skavanker, träningsvärk eller dylikt bara lite ont i den högra hälsenan som bekymrat mig ända sedan i julas. Men inte värre än att man kan springa. 
Började springa med gbgjogg igen bara ett par dagar efteråt och det kändes bra. Sprang kort och inga problem med kroppen.


Men nu sitter jag med två ömmande hälar.
Vad tusan skall man inte kunna springa nuförtiden utan att få skador?

Nu har jag så ont när jag springer att detta måste få läka och tyvärr är det väl som med de flesta andra skador, det är vila som gäller. Om man inte kan mecka lite själv...... 

Skokirurgi

 Hittade detta till min stora glädje.  http://www.loparlarsson.se/content/view/45/37/   Kanske jag också har likadana problem som Rune med hälarna - skor. Faktum är att första hälonda dök upp efter att jag handlat nya skor, hmmm.  
Passa på att titta runt på Rune Larssons hemsida, jäklar sicken löpare.

Nyanmäld till varvet är jag, så nu är 75% gbgjoggare anmälda. Elva månader kvar, måtte de inte gå i rehabbens tecken. Tänk att få träna ett år utan problem, kan man då sticka ut hakan och sikta på 1:30? Nä kanske inte.

Men först vilar vi och meckar skor och sen jäklar.

/g b g j o g g - Christer


Kommentarer
Postat av: Samir

Hoppat är det sista som lämnar löparen och kanske har han rätt. Dvs att du inte lider av hälsenebekymmer.

Jag ser fram emot att se hur du lyckas trasa sönder dina nya Asics! Jag har ett par 1130 till salu som bara gått 7,5 km i fall det bara är smulor kvar när du är färdig.

Lycka till!
//S

2008-06-05 @ 19:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0