Midsommarlöp

Sommarens största dryckeshelg tillbringades i vanlig ordning ute vid havet och numera har det även blivit tradition att packa med löparkitet om man skall vara hemifrån längre än två dagar. Kul att löpningen numera är en naturlig del av mitt liv.

Föräldraskapet har ju många fina sidor och en av dem är att "dagen efter" sällan blir så svår eftersom man kvällen innan fått sansa sig lite då barnen skall nattas och välling värmas på okristliga tider. På midsommardagen hade jag därför spring i benen och testade således en runda som mättes upp (i bil) redan förra säsongen men aldrig löptes.

GPS-klockan som aldrig tidigare varit så långt norrut i Sverige tog god tid på sig att hitta sina satelliter men till sist var klockan redo för lite action. Solsken, arton grader och kraftiga vindar hjälpte mig sedan runt slingan som till slut blev 8.060 meter.


1,2,3


  • Tiden: 38:10 min
  • Farten: 4:44 min/km
  • Pulsen: 158 slag (87% av max)

Större delen av semestern kommer att tillbringas i dessa trakter och jag kommer därför att springa denna sträcka många gånger under sommaren. Jag har hittils aldrig nyttjat funktionen Virtual Partner men ser nu fram emot att tävla mot mig själv i klockan och pressa snittfarten sekund för sekund. Vi får väl se vad det landar på när semestern är slut i månadsskiftet juli/augusti...


/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: A<

Barn kan påverkar hälsan i positiv riktning på många sätt.

Grattis till bra spring- jag antar att knäna fungerar som dom skall.

Jag blir nyfiken på var denna kuststräcka ligger. Kan ju inte se det på kartan.

2008-06-23 @ 10:52:10
Postat av: Samir

Jo knäet känns bra till 95%. Detta innebär i praktiken att löpningen funkar men att jag är en aning stel dagen efter. Om detta betyder att jag ligger precis på gränsen till att överbelasta eller ej vet jag inte riktigt.



Kartbilden är från Lysekil, eller närmare bestämt Lyse. I sann guideanda har jag nu märkt ut några landmärken:



1. Skalhamn

2. Preemraff/Scanraff

3. Lyse Kyrka



//S

2008-06-23 @ 17:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0