Vi rusade en sommar

I Christers bortovaro (hälproblemen blir dessvärre inte bättre) tog jag idag med mig de två nya disciplarna för att försöka reparera onsdagens fadäs där löpningen helt uteblev.

Ett mindre inledande bekymmer med löparkläder som låg kvar hemma i tvättstugan anskaffades snabbt i Skatås-shoppen. Dessvärre var jag då redan tio minuter efter CM som nu hade ett stadigt försprång på femman. Allt detta bäddade för en intressant start på dagens race:

 

kjhjhj

 

Med andan i halsen efter ett ombyte lika snabbt som Stålmannens bar det iväg i 3:50-fart, jag skulle ju hinna ikapp CM som i allmänhet landar på runt 26:30. En kortare uppförsbacke tog mig tillfälligt ner på jorden och i efterföljande nedförslut närmade jag mig 3:35 - inte så klipskt skulle det visa sig...

 

...för strax därefter var ruset som bortblåst och lungor, hjärta och laktatfyllda muskler gjorde sig till känna. Farten sjönk i takt med att andhämtningen stegrades och de avslutande 3,5 kilometrarna minns jag inte mycket av. In i dimman! Så trots att CM hade en tuff dag i löparspåret med magbekymmer så hann jag aldrig ikapp. Sluttiden blev 22:42 och eftersom jag väldigt sällan springer femman i Skatås så blev det nytt personligt rekord med ca tre minuter.

 

 

Sist men inte minst skickar lagledningen högljudda applåder till Peppe som efter hårt slit och målmedveten träning tagit sig under sin utsatta nivå på 2,5 km. Stort grattis och starkt jobbat! Nu väntar nya utmaningar på dubbla sträckan, kanhända redan om en vecka om nu inte semestern har negativ effekt på orken.

 

/g b g j o g g  - Samir


Kommentarer
Postat av: slimslender

Den grafen uppskattas, keep on kämping !

2008-06-15 @ 15:47:40
URL: http://http:/slimslender.blogg.se
Postat av: Samir

:) Efter ca 2 km kände jag mig som dagen efter en sen kväll på krogen. De välbekanta tankarna "Varför i ¤"#¤"#¤ gjorde jag så..." och "Aldrig mer..." malde i huvudet.





Well well - snart bär det av på en stilla kvällsjogg helt utan konkurrens.



//S

2008-06-15 @ 20:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0