Intervall blev toppförsök

Dagens planerade intervallträning (6x1000m med 60 sek vila) blev idag inställt och ersatt av ett regelrätt toppförsök.

Löpning i snö

När jag gav mig ut genom dörren fick jag genast en dusch iskallt vatten i ansiktet. Två plusgrader, regn och kastvindar. Allt eftersom uppvärmningen tog mig mot mer höglänt terräng växlade nederbörden form och övergick i snöfall. Väl uppe vid motionsspåret gav jag mig genast i kast med första intervallet och dundrade iväg uppför berget, 1000 meter i 4:57-fart. Underlaget var grus toppat med en centimeter blötsnö - inget vidare att ta spjärn emot. Efter fullbordat intervall väntade 60 sekunders promenad och sedan vände slingan ner mot start igen.


I nedförsbackarna blev underlaget än mer besvärligt och jag halkade nedför ravinen en dryg minut snabbare.

Efter ett varv, 2x1000 m avbröt jag parodin och stack iväg på en MAF-löpning ner till sjön. Ytterligare intervallträning i motionsspåret hade krävt stegjärn, kamkilar och skruvkarbiner men jag hade uppenbarligen inte packat tillräckligt.

Kvällen avslutades i 4:50-fart något över MAF. Framförallt totalt genomblöt efter 8,2 km i oerhört mycket väder!

/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: slimslender

Hehe *stort leende*. Låter vackert och härligt i mina öron. Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;-)

Jag hade en härlig upplevelse i söndags när jag sprang i lervälling flera kilometer,slabb, plask, slir och kladd. Såg ut som reklamen för runners store efteråt. Gick det snabbt ? nope, nix och nej.

2008-03-06 @ 09:21:26
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0