Tung last och personbil

Idag var de två löparna som vanligt ute på sin fredagslunchträning.


För fjärde gången på sex dagar var det dags för Skatåsmilen. Fjärde gången! Har man blivit tokig eller? Ja förmodligen.
Hur som helst så blev det som vanligt en kamp. Regnet hängde i luften och undra om det inte släpptes en och annan droppe också. Vi drog iväg i sedvanligt alldeles för högt tempo för att jag skulle orka men det låtsades jag inte om. Klockans genomsnitt låg under fem trots att början av milen är för bedrövligt backig.
Vi låg på ordentligt med puls som Maffetone inte hade gillat men det är så himla roligt att försöka springa fort. Men visst kändes det redan från början som om det var en lastbil och en personbil som var ute på banan. Uppför gick det väldigt trögt men nerför så gick det att rulla i kapp och spara krafter.
Men så kom sexkilometers skylten och topplocket sprack. Oj vad det gick mycket trögare medans personbilen glatt ångade på och snart var försvunnen i skogsbrynet.
Omkörning förbjuden
Måste passa på att gratulera Samir för att slagit sitt milrekord och för första gången varit före undertecknad i mål, och det rejält. 
Men trots allt, ett snitt på 5.06 får man vara nöjd med och bara vetskapen om att det snart går att springa utan långkalsonger gör att jag ser fram emot nästa hemska lopp på milen.

Nä nu måste jag ut och laga topplockspackningen.

Christer


 

Kommentarer
Postat av: Samir

Tack för din hälsning! Det blev 6 min 55 sek bättre än sist men vi har en bit kvar till eliten!

Resultat från Solvikingarnas senaste millopp i Skatås:
http://www.solvikingarna.se/Solv/Form/ShowResults.aspx?Mode=Event&Division=Class&SortOrder=Time&Id=12252

Kan det verkligen vara samma sträckning? 33:57 är ju galet!

//S

2008-03-07 @ 22:05:32
Postat av: CJ

Ja och trots att jag springer M50 så hade det inte räckt. Sorry det är bara att träna på.


cj

2008-03-08 @ 12:58:22
Postat av: cj

Tittade också på åttans resultat förra året.
24 minuter!!
Tur man slipper vara med i det loppet.


cj

2008-03-08 @ 13:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0