Sänkt!

Uppladdingen inför min första halvmara, Göteborgsvarvet den 17/5 tycks bli den sämsta tänkbara.

Regelbunden träning från september till mars med i genomsnitt tre pass i veckan. Konditionen mätt i MAF-tempo ökade i god takt från 5:42 min/km till 4:54 och självförtroendet växte i takt med träningsframgångarna. Efter detta kom en knäskada som helt höll mig borta från löpningen i fyra veckor. Därefter två veckors förkylning med halsfluss då det heller inte blev någon löpning.

När förkylningen släppt var det dags att testa vad som hänt med konditionen och de inledande tre passen gick rätt bra även om hjärtat fick slita ont. Innan jag kommit igång igen så väntade nästa förkylning och jag var åter tillbaks på ruta ett.

Nu sitter jag hemma i TV-soffan med näsdukar, hostmedicin och Fishermans Friend och räknar dagarna fram till examinationen.

Snuva

Tretton dagar kvar och låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt till toppformen. Tydligen är det svårt att kombinera långdistanslöpning med föräldraskap till dagisbarn.



Målsättningen är härmed sänkt från en timme och förtio minuter till att klara sig under två timmar. Hoppas att jag tar mig runt utan att knäcka mig helt och hållet.



God afton löparvänner!


/g b g j o g g  - Samir

Kommentarer
Postat av: Benet

SURT!!! sa räven. Lider med dig!

Mina tidsmål på Varvet har också reviderats ett antal gånger under den ganska så frustrerande våren. Nu är det mest ett evenemangsmål; att kunna vara med över huvud taget...

Krya på dig!!

2008-05-07 @ 11:33:58
URL: http://benets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0