Batman climbs

Backträning stod på programmet denna helg. Det var en dryg månad sedan jag kutade uppför och därför såg jag verkligen fram emot detta lilla djävulspass i Riddarstensspåret i Lerum. Uppenbarligen betalar sig denna form av specialträning för vid senaste fartpasset i Skatås så kommenterade Christer min framfart i motluten. Såja!....


- En kvart uppvärmning - transportsträcka från hemmet till spåret.
- Fem intervaller uppför den brantaste delen av slingan med ett genomsnittstempo på 3:55 min/km.
- Nedvarvning, långsam jogg 2 km.
- Ytterligare fem intervaller, denna gång på 4:01 min/km i snitt.
- Hemjogg.


Summa: 10,5 km och stumma ben. Najs!



Och Batman då? Jo denna ljumma kväll så formligen kryllade det av fladdermöss i skogen. I ljuset från lyktstolparna cirkulerade de små gynnarna och jag måste säga att de är rätt obehagliga när de far upp mot ansiktet på en.


/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0