Ute igen

Åter i löpkläder efter en veckas uppehåll. Senaste händelserna var ju ett nytt bottenrekord i vilopulsmätningen (37 slag per minut) följt av en sträckning i höger lår.

Detta följdes av en veckas inmundigande av kanelbullar som otvivelaktigt gjorde gott för benet - idag var alla skadekänningar väck. Jag styrde därför kosan mot Floda och satte nytt PB på sträckan 12,5 km.



  • Sträcka: 12,47 km
  • Tid: 57:56
  • Tempo: 4:39 min/km
  • Snittpuls: 155 (85%)
  • Maxpuls: 178 (98%) uppnåddes i spurtfasen i en 100 meter lång uppförsbacke.  Kommentar CJ?

Inget jätterekord utan bara 13 sekunders förbättring men jag brukar ju ha svårt att pressa mig på egen hand. Förra rekordet sattes i slutet av juni och då var snittpulsen tre slag högre så det pekar ju åtminstone åt rätt håll.


Nytt för dagen var att jag utrustat mig med elektrodgelé för att få bättre kontakt med pulsbandet. Till och från har jag haft kontaktproblem under första kilometrarna vilket lett till mycket underliga pulsvärden och när jag var på Apoteket idag fick jag syn på denna produkt som jag läst om på jogg.se några gånger. Funkade förresten klanderfritt även om jag bara testat en gång ännu.




/ g b g j o g g    - Samir (som idag sprang med mössa för första gången denna säsong)

Kommentarer
Postat av: slimslender

Skönt att se att du är tillbaka i fin form. Kör på !

2008-11-05 @ 08:26:05
URL: http://slimslender.blogg.se/
Postat av: Lena

Ett rekord är alltid är ett rekord;) Kul att du är på banan igen!

2008-11-05 @ 09:34:58
URL: http://familytrainingcamp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0