Operation syreupptagning

Tre kilometer uppvärmning, fyra km i hög fart (runt 4:15-4:20 var det planerat) och sedan tre kilometer nedjogg.


Dagens pass var tänkt att förbättra snabbuthålligheten och syreupptagningsförmågan. Hastigheten låg runt 95% av min maximala förmåga på denna distans och andhämtningen var minst sagt ansträngd. Efter 500 meter passerade jag 85% av maxpuls och sedan steg den stadigt hela vägen in i mål.


Hemma i sporttracks ser jag att jag prickade 4:15 exakt på sekunden. Fartkänsla!

Snabbdistans
Sträcka: 4,0 km
Tid: 17:00
Tempo: 4:15 min/km
Snittpuls: 159 slag (87,5%)


Så här i efterhand var det ett riktigt kul pass. Kul att få testa farten i benen istället för att lufsa runt i samtalstempo när man ändå inte har någon att snacka med.


På fredag blir det ett nytt fartpass - då blir det 12x400 meter intervallträning på Stenkullens IP. Varmt välkomna med tidtagarur och autografblock!

/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: Henrik Gustafsson

Hej!

I morgon, söndag, ska jag köra ett sista kvalitetspass inför Göteborgs halvara nästa lördag. Jag tänkte jogga ned till Stenkullen och köra 5000m snabbdistans. Jag tänker inte maxa,istället tänkte jag ligga lite under tröskeln. Jag tror att det är ca 4:10-fart för mig. Jag är seg i benen just nu så jag vet inte riktig var jag står formmässigt. Tänkte det skulle bli ett litet test imorgon.



Det är Göteborgsvarvsträning på Stonehill imorgon kl 15 så jag tänkte att vid 18-tiden så bör det inte vara några där.



Har du lust att hänga på?



//Henrik

2008-10-04 @ 19:07:54
Postat av: Samir

Låter kul! Jag har inte riktigt koll på morgondagens planering, men om jag får ihop dagen så är jag på plats vid 18:00.



Vi ligger ju uppenbarligen på olika nivå löpmässigt, men jag gör gärna ett försök att hänga med i 4:10-fart på 5000.



//S

2008-10-05 @ 00:26:24
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0