Under 3:00 min/km!!!!

I dag hade jag tänkt lufsa 12,5 km till Floda och tillbaks. Meningen var också att hitta fem flacka kilometrar för oktobers MAF-test.

Men av dessa planer blev det inget. Till att börja med fick jag ingen stabil puls varför MAF-testet gick om intet. Kort efter det infann den totala tristessen sig. Jag sprang omkring i kolmörkret vid Stenkullens industriområde och hade mycket svårt att förklara för mig själv vad jag egentligen höll på med. Istället gjorde jag en tvär gir och satte fart mot Stenkullens IP.


Vid senaste rekordsummeringen noterade jag att jag aldrig testat hur snabb jag är på de kortare distanserna. 5000 meter var faktiskt det kortaste som jag klockat och ikväll ville ju kroppen ändå inte springa långsamt...


  • Sträcka: 400 meter
  • Tid: 69 sek
  • Fart: 2:53 min/km
  • Publik: dessvärre inte. Inte ens tränaren dök upp i kväll.
Kanske var det inga optimala förhållanden denna kväll med en nedsläckt idrottsplats i åtta plusgrader och ihållande regn, men loppet kändes ändå bra eftersom jag inte stördes av några vindar.

Starten gick i ett för mig högt men kontrollerat tempo och jag försökte tänka på höga knän och sträckt överkropp likt Michael Johnson. Första kurvan gick riktigt bra trots att jag lottats på den ofördelaktiga innerbanan och på bortre rakan lät jag benen löpa fritt utan att pressa max.

I andra kurvan nådde jag 95% puls och nu började det också kännas att krutet i benen var slut. Upploppet var nog ingen vacker syn men jag fick ändå till en liten spurt och SportTracks meddelar att sista 100 m gick på hisnande 18 sekunder.



Kul? Mycket!!


/ g b g j o g g     - Samir

Kommentarer
Postat av: Christer

Görkul!

ja synd att tränaren satt fast i datorträsket annars hade jag givetvis varit på plats och kollat och jublat.



Mer sånt.



2008-10-23 @ 08:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0