Genrep

Som det redan skvallrats om har jag varit i Skatås och tassat runt i spåret.

Otroligt roligt att byta om i M60-stugan igen och känna sig som en joggare. Det var ju nu fyra månader sedan sist.


Utrustad med nya formpressade sulor, rehab träningsschema och inte att förglömma BackOnTrackstrumpor så var det väl tusan om det inte skulle gå att springa igen.


Numera är det fem minuters promenad innan själva löpningen kommer igång som gäller, allt för att blidka hälsenorna.
Tanken är att jag skall springa två tre ggr per vecka och successivt öka distansen, men inte för hastigt utan ta det försiktigt. Hur som helst så gav jag mig iväg på åttan men vände efter ett par km och rundade Härlanda Tjärn och sen var jag tillbaka.  Tillbaka till lite promenad och nedvarvning. Ont gjorde det men inte så farligt och enligt vetenskapen så gör det inget om det gör ont under tiden bara man fortsätter med tåhävningarna.

Att klippet i steget och flåset var borta det kände jag men vi skall nog kämpa på mina nya sulor och jag.
Så här såg det ut, inte så illa efter fyra månaders vila och 60 mil på cykel men gott att det finns en del att jobba på. 
                                                                                    

Nu åker jag till Medelhavet och blir där i två veckor så man kan egentligen kalla skatåsrundan för genrep inför nystarten i oktober.  Men kanske det kommer en löprunda ifrån någon grekisk ö men inte troligt.
I oktober Samir, se upp i spåret......

/ g b g j o g g   - Christer


Kommentarer
Postat av: Samir

Inte illa att hålla undr 5 min/km i snitt under första kilometern efter ett så långt uppehåll. Cykeln har nog gjort gott.



Sulorna är jag väldigt nyfiken på, jag får syna dem närmare när du är tillbaks. Jag vill ju också hinna med att spöa dig på åttan några gånger innan du hittar din gamla form igen.





Hoppas att vinden är med dig på semestern!



//S

2008-09-19 @ 17:08:34
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0