Vägen tillbaks

...från förkylningsuppehållet var ganska krävande. Meningen var att jag skulle starta med en lugn mil i sakta mak för att känna efter men dagens pass var tyngre än väntat. Bara för att jag inte hade vett på att ta det lugnt...

Jag gav mig ut på en bana som har samma sträckning som Lerumsloppet och redan efter någon kilometer började jag snegla på klockan och försöka beräkna sluttider på kommande tävling i maj 2009.


Det var inget maxlopp men efter den förkylning som fortfarande satt i benen så var MAF-puls +1 ingen barnlek. Jag kom i mål på 47:35, en tid som hade gett mig hundraförtiofemte plats i årets lopp. Rimligtvis kan jag väl kapa 2-3 minuter i tävlingssammanhang och jag får därför sikta in mig på top-100 nästa år.


Som vanligt är eliten skrämmande långt före - i år vann Mathias Borg på 32:19. Vansinnigt bra på en sådan kuperad bana. Jag kan omöjligt förstå hur jag skulle kunna förflytta min kropp så snabbt ens i 10 km nedförsbacke!


/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0