12,5 km strax innan regnet

Söndag kväll och det är inte bara barnen som gör det krångligt att få tid för löpträningen. Evenemangen i Peking måste ju också planeras in och idag fick det bli en runda som var klar innan OS-sammandraget i SVT klockan 20:00.


Veckans andra pass tog mig till Floda och tillbaks. En runda på 12,5 km som jag nu sprungit 16 gånger de senaste 10 månaderna och där tiderna varierat mellan 58:09 och 1:14:02.




    * Snittpuls: 151 (83 %)
    * Fart: 4:42 min/km


I samma stund som jag landat på verandan öppnade sig himlen och spolade marken ren under några minuter. Hade jag varit ute på banan då hade jag tveklöst fått en rejäl kallsup! Efter en kort paus började hällregnet igen och jag satt häpen under plasttaket och såg hur gräsmattan förvandlades till träskmark.




Löpningen funkar rätt bra och jag behöver inte belasta mig alls lika hårt som i vintras när jag först testade på denna distans. I slutet av januari betydde 153 slags puls en sluttid på 1:04:30 och det är helt klart en motivationshöjare att hitta sådana godbitar i SportTracks historik.


/ g b g j o g g   - Samir


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0