Lerumsmaffe i juli

Ännu ett nedslag i löpträningen och dess framsteg som tar plats i Lerum sommaren 2008. Håll till godo kära läsare!

Julis MAF-test blev ca en vecka försenad på grund av semestern. Jag vill ju springa samma bana varje gång för att på allvar kunna jämföra resultaten och när jag nu hunnit acklimatisera mig (läs packa upp) vill jag inte skjuta på det längre.

I kväll var det alltså dags att kontrollera hur höghöjdsträningen i Lysekil påverkat MAF-tempot.


Längd: 5 km
Puls: 149 slag (MAF)
Fart: 4:52 min/km


Trevlig graf tycker jag. 4:52 betyder att jag är två sekunder snabbare än min tidigare toppnotering från i februari och tydligen spelar det inte så stor roll vilken typ av träning man underkastar sig, bara man får kontinuitet i det så betalar det sig i MAF-sekunder.


Mest nöjd är jag ändå med att mitt vänsterknä fungerar normalt igen. Idag blev det drygt 12 km utan några som helst känningar. Knäskyddet har jag inte vågat ta av mig ännu, jag bär det för säkerhets skull i några veckor till.

/ g b g j o g g  - Samir

Kommentarer
Postat av: Christer

Eftersom ingen kommenterar dina framgångar i spåret får väl jag göra det.

Bra gjort men nästa gång vill jag inte höra att du är tillbaka där du var utan du skall ha blivit bättre. Speciellt nu när du tagit ledigt i ett halvår enbart för att träna.



cj

2008-08-07 @ 13:36:03
Postat av: Samir

Tack för att du visar lite empati för en stackars bloggare.



Jag ser dessvärre att du inte läst speciellt noga. Jag har ju blivit två sekunder bättre jämfört med februari och tjugo sekunder bättre än junitestet.





;)

2008-08-07 @ 14:53:54
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: http://medeldist.wordpress.com/

http://medeldist.wordpress.com/

2008-08-11 @ 18:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0