Varning för småvilt

Träningsvariationen är större än någonsin och idag blev det tempoträning i ösregnet. En regntyngd Samir sågs spurta fram i regnet för att då och då ta små graciösa skutt för att undvika småviltet som hade tagit sig ut i kvällsmörkret för att hälsa regnet välkommen.


När man rushar fram i 4:20-fart är det rätt otäckt att se en 250 grams groda hoppa fram i spåret. Eftersom det var mörkt vid 22-tiden så var också sikten starkt begränsad och att sätta foten på en sådan liten gynnare kan väl närmast jämställas med att trampa på tvålen i badkaret.

Och löpningen då?

  • 5 km i 4:22 min/km
  • 2 km lugnt för att få ner pulsen
  • 5 km i 4:39 min/km
  • 500 meter nedjogg
Efter detta lilla vattenäventyr hoppade jag in i duschen men mycket blötare blev jag inte för 50 minuters hällregn hade mättat den gänglige löparen med vatten.


Sov gott gbgjoggare och andra joggare!


/ g b g j o g g  - Samir

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt lopp. Jäklar vad du älgar på.

Se inte bara upp för grodor, se upp för ömmande hälsenor också.



CJ

2008-08-20 @ 07:29:01
Postat av: A<

Bra jobbat!

Du liknar grodan vid en hal tvål.

"Se upp, här kommer en älg igen" tänker grodan om dig.

Fin bild. Jag tog den till min grodsamling. Tack.

2008-08-20 @ 08:15:01
Postat av: Samir

Vad trevligt med lite hejarop! Jodå, jag håller stenhård koll på eventuella skadekänningar fast mest orolig är jag väl för att knäet skall paja igen.



Men nu leker löparlivet eftersom älgkroppen hänger ihop.

2008-08-20 @ 18:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0