Dubbelträning

(Full fart på bloggandet nu när journalist-Peppe äntligen anslutit. Det går snart över när semestern kommer men tills dess får ni läsare hålla till godo med dubbelbloggande och annat oting)


Måndag förmiddag och gbgjoggs styrka var återigen halverad. Denna gång kamperade Peppe och Samir ihop och trots stormvarning kunde vi toppa våra rekordtider på respektive sträcka. Christer och Claudio hade hälbekymmer snedstreck förkylning att fundera över och får ta nya tag på onsdag då vi siktar österut mot stugan igen.

Peppe joggade för första gången runt femman och landade två sekunder under sitt "drömmål" på 26 minuter, mer om detta i tidigare inlägg. Att spräcka målet redan på första försöket tycker undertecknad låter som en alldeles för försiktig målsättning och jag ser med tillförsikt fram emot första joggen under 28:35 vilket skulle innebära sub-6. You can do it man!!

Själv gav jag mig ikast med en satsning på åttan och klarade galant att bräcka förra rekordet med en dryg minut. Ivrigt påhejad av barnen som hade fisketävling i Stora Delsjön susade jag in i mål på 35:12, åtta snöpliga sekunder från 4:30-målet. Well well, med Christer som hare fixar jag förhoppningsvis det nästa gång.


5:an i grönt och 8:an i rött med missvisande 500-metersmarkering....

Peppe
  • Sträcka: 4,76 km
  • Tid: 29:52 min
  • Fart: 6:16 min/km

Samir
  • Sträcka: 7,78 km
  • Tid: 35:12 min
  • Fart: 4:31 min/km

Nu är denna blogg ingen tävling oss emellan utan vi kämpar mot våra egna demoner och därför kunde vi glada som laxar styra kosan tillbaks till jobbet. Väl där försökte vi ivrigt få Christers uppmärksamhet för att skrävla om våra respektive framgångar - han är ju trots allt löparpappan som väckt oss från TV-soffans värld. Må löpargudarna och Gunder Häggs (sprang för övrigt femman på 13:58 på den tiden när det begav sig) ande vaka över dig när ortopedhäxan sätter eldgaffeln i din ömma häl i morgon!


/g b g j o g g - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0