Knee pain - be gone!

Och så var de onda brännbollsandarna bortdrivna ut höger knä. Dockor från Haiti, rökelse och nattliga danser i trädgården hade avsedd verkan. Svart magi tycks fungera lika väl som vit ortopedi...



Jag satt och jämrade mig på jobbet idag, alltför skadad för att kunna följa med på lunchlöpning. "Se själv: jag kan ju inte böja det mer än 90 grader!" lät det och Christer försökte lite halvhjärtat att intressera sig för mina skador - han har ju sina bekymmer.

Men tio timmar senare (givetvis med knäskydd från Back On Track monterat) så var jag betydligt morskare. Det kanske inte gör så mycket om jag inte har full rörlighet... Ett litet MAF-pass skall jag väl mäkta med?
På vinst och förlust klädde jag mig och studsade nedför backen och fortsatte cykelbanan bort mot Stenkullen. En kilometer blev två och strax hade det gått en halvtimme i lågpulstempo utan att den fem dagar gamla skadan gjorde sig påmind. Najs!

Sträcka: 6,4 km
Tid: 32:15 min
Puls: 148 slag (81%)


/ g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: A<

Grattis - det låter hoppfullt.

Men Christer kämpar ännu med onda fötter? - trots backontrackstrumpor.

Lycka till - jag håller tummarna.

2008-07-01 @ 07:59:53
Postat av: Samir

Yes.

Stackarn tassar omkring på tårna i korridoren för att inte belasta hälen i onödan. Men han har fått en ask Voltaren som förhoppningsvis biter.





//S

2008-07-01 @ 09:46:27
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: slimslender

ny layout sedan sist ser jag. Kul att det funkar för dig för tillfället. Själv hasar jag mest runt tomten numer...

2008-07-01 @ 11:45:43
URL: http://http:/slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0