Om hur jag fick äran att vara med i gbgjogg

Den nyaste medlemmen i gbgjogg, Peppe, skriver av sig om sitt inträde i joggarnas värld. Mycket nöje!


Det hela började egentligen i oktober 2007 när min satsning mot ett renare leverne tog fart. Då avslutades nämligen en 20-årig vana, den sista prillan var tagen.

Tyvärr råkade jag ut får något som många andra innan mig, abstinens att ha något i munnen. Det hela löstes med att ständigt tugga/äta på något annat med resultatet att kläderna satt tajtare och tajtare. Något som antagligen noterades av gbgjogg’s grundare för övertalningarna att följa med till Skatås ökade i intensitet i takt med att kläderna krympte.

Till slut insåg även jag att det var hög tid att börja röra på sig. Så en dag i början på april följde jag med till Skatås och gick 5:an. Efter ytterligare en promenad var det dags att kasta sig över 2,5’an.
Men den utmaningen visade sig vara så pass svår att jag ännu inte kunde titulera mig ”joggare”, dvs. under 6min/km. Efter ytterligare ett misslyckat försök kom hjälpen till mig, dock inte från himlen men väl i min inbox. Det var Samir som nästan skänkte bort sina mycket bättre begagnade Asics Gel-1130.

Efter två testlöpningar på hemmaplan var jag redo.


Trots att almanackan visade fredagen den 13 kände jag mig stark. Med dessa spjut på fötterna, som varit under 5min/km, var jag segerviss. Efter en lagom öppning och en stark avslutning visade det sig att 15minuters barriären inte längre var något problem. Den spräcktes med god marginal och jag kunde äntligen titulera mig ”joggare”!


Denna vecka har gått i träningens tecken trots att jag har haft semester. När mina småttingar aktiverat sig med fotbolls- och friidrottsskola har jag passat på att ta två löprundor i Slottsskogen, 4,56km på 26,30 och 26,00, den senare i ösregn.


Allt för att förbereda mig för nästa utmaning, den skräckinjagande 5:an i Skatås.
Fortsättning följer…

/g b g j o g g - Peppe

Kommentarer
Postat av: Samir

Varmt varmt välkommen in i bloggvärmen och starkt jobbat med semesterlöpningen!



Hoppas att du installerat SportTracks 2.0 nu så att du får dina sträckor och tider loggade för framtida statistik. Snart är det dags att ta steget in i trippmätaren också.



//S

2008-06-22 @ 21:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0