Christers Göteborgsvarv

Varvet är avklarat och kroppen känns fin.

Den sena startgruppen gjorde att jag detta år kunde se de snabbaste efter 2km och även när de gick i mål. Jäklar vad de springer, 2km passerades efter 5.30 d v s 2,45 per km! Inte ens när jag spurtar kommer jag ner i den farten.

Men hur som helst så gick jag bort till startgruppen och slank in bland de första när gruppen passerade mot starten (förlåt). Sats försökte värma upp oss med mer armviftningar än bensprattel. Försök och vifta med armarna när ni står ihoppackade som sillar.

Starten gick och Garmin gick igång. Inga problem och fri fart nästan. Kryssandet mellan löparna började redan efter 2km då vi sprang ikapp de som startade sex minuter tidigare, undra vad de hade gjort? Sen såg loppet ut så hela vägen ett fasligt kryssande och säkerligen var det en och annan som tyckte att jag trängdes men det är inte helt lätt att ta sig fram.
Farten låg stadigt på 4.30 och det är mer än väl godkänt. Upp över Älvsborgsbron hamnade jag på fel sida betongbarriären och det var lite pinsamt så där fick jag pinna på extra snabbt. Det verkade som de stängt av den filen också för inga bilar kom. Kanske fick jag lida av den fartökningen uppför senare. Men ner på andra sidan och passerar 10km på 45 prick. Bra!
Skall inte trötta ut er mer med mer referat annat än att det var svårare att springa om i slutet då banan är trängre och många börjat gå eller springa väldigt långsamt.
Tack till alla mina supportrar utefter vägen,  konstigt vilken extra energi det ger.


Att träna gör susen alltså för någon riktigt trötthet kände jag faktiskt inte förrän de sista två och det skall man ju göra.

Sporttracks säger 4,35 i snitt och säger också att jag sprang 21270m. Undra om den sett att jag kryssade?  Säger också att pulsen höll sig på 90% och det känns också väldigt bra.


Christer puls_tempo

CJ Resultat
Väldigt nöjd med resultat och nästa år blir det att starta bland de första startgrupperna. Nästa år? Ja på måndag startar vi i gbgjogg.se träningen.
 
Ses i spåret
    Christer


Kommentarer
Postat av: A<

Tack. Grattis till ett kanonspring. Lycka till med kommande träning och lopp.

2008-05-18 @ 13:42:29
Postat av: Benet

Vilken kanontid! Helt sanslöst bra! Det blir till att starta i de främre leden på 30-årsjubileet av Varvet! Grattis!

2008-05-18 @ 22:57:48
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: Samir

Hatten av för dig Christer! Så skall en pace/HR-graf se ut.
Nästa år hoppas jag vara med och konkurrera om förstaplatsen. Kanske har vi då värvat så många kollegor att vi kan få en egen startgrupp (likt Volvo).

2008-05-19 @ 00:38:12
Postat av: Christer

Tack för era positiva kommentarer!
Sporrar till att fortsätta springa för ett fortsatt gott liv.

2008-05-20 @ 09:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0