Snart examen

Nu är vi klara

Nu är som sagt sista träningen avklarad innan det magiska datumet 17'e maj.

Vi gbgjoggare har verkligen pendlat mellan hopp och förtvivlan. Samir har tyvärr fått sin förtvivlan i slutet av träningsperioden och jag hade min i januari februari som visar sig vara ett väldigt mycket bättre alternativ.

Under tiden mellan augusti och maj som vi pushat varandra till att springa så har vi sprungit en väldigt massa. Jag har sprungit 101 ggr som har blivit 74 mil och 62000 kcal (motsvarande 125 st Big Mac) och Samir har minst gjort detsamma. Helt otroligt egentligen.
Vad jag tydligt kan se är att medelpulsen vid en given hastighet har sjunkit betydligt och det är roligt och säkerligen väldigt bra för kroppen. Vad jag inte trodde i augusti var att hastigheten skulle gå att förbättra såpass mycket och det är ju också väldigt kul men inte lika nyttigt.

Examen


Vi kommer givetvis att fortsätta springa och jag är övertygad om att vi nästa år i maj är flera gbgjoggare som har sprungit en massa. En del har redan börjat hänga på men ännu inte kvalificerat sig till gbgjogg.se, men snart.

Förhoppningsvis återkommer vi med grafer och tider ifrån GBG-varvet även om jag inte riktigt kan släppa malören med att ha blivit placerad i startgrupp 11 (åldersdiskriminering?).

Lycka till ni alla och förhoppningsvis dunkar jag er i ryggen ute på banan.

// Christer

Kommentarer
Postat av: Samir

Hallå C,
facit från min uppladdning ser ut enligt följande:
- 104 träningspass
- 77,5 mil
- 69 000 kcal

Däremot har har inte räknat hur många hamburgare jag ätit, men jag ligger säkert långt efter dina 125!

/S/

2008-05-15 @ 17:26:47
URL: http://gbgjogg.blogg.se
Postat av: C

Det var attan så mycket kalorier. Är det för att ditt hjärta pinnar på så mycket snabbare?

2008-05-15 @ 21:01:01
Postat av: Gl 5

Bra kämpat grabbar å lycka till på lördag.

2008-05-15 @ 22:54:19
URL: http://grotlunkarna.blogg.se
Postat av: Benet

Härligt att höra grabbs! Lycka till på er bägge!

2008-05-16 @ 10:28:51
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: Gl.1 Heidar

Kör hårt i morgon pojkar. Vi ska upp och bärsa i stugan efteråt om ni vill ta en nertalk efteråt.

Grötlunkarna (har aldrig bråttom)

2008-05-17 @ 00:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0