100 armhävningar på raken?

Jag har just lockats med i ett kul upplägg som sorteras under kategorin "alternativ träning". Sajten hundrespushups påstår att vem som helst fixar 100 armhävningar i sträck efter sex veckors träning (30 min/vecka).


Eftersom jag aldrig varit direkt framstående i denna gren så känns det intressant att hoppa på. Idéen är att man gör ett förberedande test för att se i vilken klass man skall träna och sedan kör tre 10-minuterspass per vecka och gradvis ökar antal repetitioner. Detta kräver 30 minuter per vecka och efter sex fullbordade veckor skall man alltså kunna imponera på släkt, vänner och nyfikna grannar med 100 armhävningar i en följd.  ;)

Samir om sex veckor?



Hittils har jag hunnit med det första testet som placerade mig i klass 3 (av 7) och även ett första träningspass som bestod av 54 armhävningar uppdelade i fyra omgångar. Om jag inte tappar motivationen någonstans på vägen så kommer det kanske en uppdatering om några veckor. Klarar jag 100 så lovar jag att ingen skall missa det!

http://hundredpushups.com/index.html

/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: Christer

Jaha så var det med den löparkarriären.

Som du sagt tidigare så kör du max tills du hittar något annat. Men armhävningar?

Som det står på den hemsidan: "Before you dive in and start the Hundred Push Ups Program, you should obtain medical advice and clearance from your doctor." Har du varit på vårdcentralen?

Lycka till så kanske du snart är förbi i den grenen jallefall.



CJ

2008-09-04 @ 07:42:43
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: Christer

Förlåt, jag får ta tillbaka ett påstående jag hade om dig häromdagen. Nu vet jag inte vad du skall kallas. Go gubbe kanske? Eller lite nördig kanske?



"Att vara nörd är ingen vetenskaplig beteckning men vanligtvis när vi säger att någon är en nörd så menar vi en människa som tycker om logiska aktiviteter snarare än fysiska. Matte, biologi och programmering hellre än ballett eller fotboll. Nördens fritidsintressen brukar vara schack, datorspel eller ett elektroniskt projekt i källaren. Allt som stimulerar rationellt och systematiskt tänkande och helst utesluter andra människors närvaro."

2008-09-04 @ 08:00:25
Postat av: Samir

Linda är ju vårdutbildad och agerar alltid husläkare hemma hos oss. Jag har därmed fått klartecken från henne att förvandla min kropp till Herakles! Ordet nörd nämndes aldrig i den diskussionen. ;)



Din ölförfrågan härom dagen hade jag helt missat, bra att du påminde mig. Jag byter gärna blodpudding mot en kall en i stugan om du är redo för en come back.



//s

2008-09-04 @ 09:28:31
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: Christer

I'm ready

2008-09-04 @ 10:08:21
Postat av: Benet

Haha, vad kul! Jag har också hoppat på det tåget. Och jag kvalade också in som en rank3 vid det initiala testet.



Är nu inne på vecka 3 (tufft) och skall idag försöka mig på 30-22-22-20-27. Skall bli kul att se oim jag pallar det efter de tusingar (eller egenligen 4-minutersintervaller) som jag planerat att köra i eftermiddag.



Hur går det med hundredpushups-programmet för din del?

2008-09-12 @ 11:24:44
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: Samir

Benet: Min tredje vecka har just startat och den ser onekligen tuffare ut. Jag har ledigt idag men imorgon väntar 25-17-17-15-max.



Lycka till själv!

2008-09-15 @ 22:44:44
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0