Lerumsmaffe i augusti

Ja det blev ju september rasande snabbt i år och jag hann tyvärr inte genomföra det månatliga MAF-testet. Men så idag så sprang jag alltså förra månadens test.


Ett mycket lyckat test i ett vindstilla Lerum. Att se klockan ligga under 4:30 lite då och då gjorde gott för självförtroendet och till slut kunde jag summera dagens test enligt följande:


Km min/km puls
1 km uppvärmning
2 km 4,34 146
3 km 4,50 148
4 km 4,42 149
5 km 4,43 150
6 km 4,31 150
7- km nedvarvning
Snitt: 4,42 149

Detta var 10 sekunders förbättring per kilometer jämfört med juli och exakt en minuts förbättring från mitt första test i november 2007. Kanske har backträning och intervaller tagit skruv, eller så prickade jag bara OS-toppformen lite sent.


/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: Christer

Först läste jag det som en minuts förbättring efter 100 mils löpning. Inte mycket.

Men sen fattade jag din otydliga svenska, en minut per km.

Snyggt, gött att träningen ger nytta.



Hoppas hoppas jag snart är där också.



Christer

2008-09-03 @ 07:53:02
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: Christer

Men jag vill se dina pulskurvor i % av max. Vi alla läsare har ju ingen aning av vad du har för maxpuls och kan därför inte se om du fuskat och kanske pressa på över Maf-tempo



Bättring!

2008-09-03 @ 07:55:57
Postat av: Samir

Det är glädjande att se att du detaljgranskar mina grafer och hittar sådant som jag blivit för hemmablind att notera. Tack!



Grafen är uppdaterad och texten har fått ett extra substantiv i singluar, obestämd form genitiv. Nämligen "minuts". Hoppas det hjälper en f.d. löpare i tolkningen av vår löpardagbok. ;)





//S

2008-09-03 @ 09:37:33
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0