Lerumsmaffe i september

Även denna månad har jag skjutit på MAF-testet in i det sista. Nu var det den segdragna förkylningen som gjorde att jag inte ville ut och testa mig och riskera att få ett dåligt resultat, men detta var min sista chans eftersom det är månadsskifte på onsdag och jag har andra åtaganden imorgon.


MAF-tempot stegras successivt trots att jag sedan länge övergivit den regelrätta MAF-träningen och istället har ett mycket varierat träningsprogram. Sannolikt är det så att alla former av regelbunden löpträning har positiv inverkan på konditionen och därmed också MAF-tempot. Hade jag kört backträning tre gånger i veckan så nog hade jag allt förbättrat min MAF-tid då också...



Km min/km puls
1-3 km uppvärmning
4 km 4,48 148
5 km 4,45 148
6 km 4,36 150
7 km 4,34 149
8 km 4,38 149
Snitt: 4,40 149


För er som inte hängt med i MAF-tabellen på ett tag så kan jag meddela att detta är två sekunders förbättring jämfört med föregående månad. Inte så speciellt mycket, men det är inte heller så överraskande då jag fightats mot dagisbacillerna i snart två veckor nu.


/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0