Tungt långt pass

16,5 km idag och planen var att sätta ordentlig fart från början och försöka hålla den hela vägen. Det var alltså planen innan startskottet brann av.

Väl ute i höstmörkret ville benen inte i närheten så mycket som huvudet. Sträckan mellan Lerum och Gråbo är nästan uteslutande svagt uppför - totalt 64 meter på 8,25 km säger SportTracks. Jag var därför inte så bekymrad över att tempot låg på 4:40 första halvan; det tar jag lätt igen när det bär nedför på hemvägen!

Tyvärr var krafterna som bortblåsta när det var dags att knapra sekunder och istället tappade jag lite på vägen tillbaks. Pulsen låg på måttliga 84% men benen försökte hela tiden övertala hjärnan att en promenad faktiskt är ett fullgott alternativ till den plågsamma löpningen.


Hemma igen efter 1h16m23s och 4:43 min/km i snitt kunde jag höra benmusklerna gnälla under långbyxorna. En dusch och lite kvällsfika och sedan horisontalläge i TV-soffan, idag var det riktigt tungt. Kanske är det den där förkylningen som jag trodde att jag skrämt bort?


/ g b g j o g g   - Samir


(Om någon undrar hur det går för Christer så kan jag rapportera att han faktiskt skådats i Skatås tidigare i veckan. Den skadeskjutna löparen är uppenbarligen för blyg för att annonsera sina framsteg i detta forum men jag ser det som en stor framgång att han i varje fall varit ute och luftat löparkläderna.)

Kommentarer
Postat av: Benet

Vilket tempo! Inte konstigt att benen var trötta. Vilken genomkörare. Du verkar i bra form. Något lopp inplanerat inom det närmaste?

2008-09-18 @ 08:01:17
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: Samir

Jo så här dagen efter så känns det ordentligt i kroppen. Och på köpet har förkylningen brutit ut ordentligt. Jag anade nästan det igår - det kändes inte som vanligt.



Men på den distansen får jag vara nöjd med tiden. Översatt till halvmara är det under 1:40h, drygt 12 minuter snabbare än på Göteborgsvarvet -08.



Några tävlingar finns inte inplanerade men när jag är frisk igen skall jag nog klämma av en halvmara på hemmaplan utom tävlan.

2008-09-18 @ 10:41:20
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0