Runt runt runt på gummibana

    * Lätt jogg 3,5 kilometer som uppvärmning
    * In på Stenkullens IP, tar emot publikens jubel (hundskall i fjärran)
    * 6 x 1000 meter på bana med 4:08 min/km i snitt
    * Snittpuls 156 slag (87%)
    * 30 sek vila mellan varje, hälften jämfört med för tre veckor sedan.
    * Långsam jogg på hemvägen
    * Stretching och SportTracks-frossa före duschen




Nu har jag kört tre intervallträningar med upplägget jag skrev om den 22:e september och nästa gång är det dags att trappa upp antalet repetitioner samt att åter öka vilan till 60 sekunder.


I dag höll jag samma snittfart som vid förra tillfället trots att vilan sänktes ytterligare 15 sekunder. För att fixa detta fick jag öka belastningen med 0,5%. Att höja belastningen är ju något som minhuvudtränare Christer har överst på sin lista eftersom han tror att det vilar en latmask strax innanför pannbenet på mig.


Hade jag varit lite vassare på matematik så hade jag också räknat ut vad en hypotetisk höjning till 90% belastning skulle innebära för tempot, men tyvärr besitter jag inte dessa kunskaper.



Tills nästa gång.

/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: Christer

Snyggt!!

Eftersom jag nu upphöjts till huvudtränare så vill jag se att du snabbare kommer upp i hastighet och håller den hela tusingen. Vill gärna se dig upp och över 95% puls vid sådana här tillfällen.

Äh skitbra gjort.



Nu skall jag ut och lufsa 8km utan att tänka på farten men förmodligen snabbt vara uppe i de höga regionerna på pulsen, tack vare bristfällig kondis.



2008-10-19 @ 20:05:01
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: Samir

Upphöjts och upphöjts... Vissa skulle väl se det som en degradering att gå från löpare till tränare, men kul att du håller skenet uppe.



95% hoppas jag att jag aldrig behöver uppleva. Hellre sänker jag min maxpuls 10 slag.



Lufsa lugnt!

2008-10-20 @ 20:00:23
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0