0,96 liter milen

Med mentorns tredje budord, "När Du vilar tränar dina konkurrenter", färskt i minnet gav jag mig ut på en rejäl söndagssväng med hopp om att knapra in några av de kilometer jag tappat till Christer (mentor och tillika främsta konkurrent) under konvalecensen av min vadkänning.

I vanlig ordning blev det en vända till Floda och tillbaks i skydd av mörkret, denna gång med en extra spurt runt Lerums centrum innan jag fick vila ut framför laptop'en och graferna från SportTracks.

Långpass i Lerum - 17,7 km

Totalt skrapade jag ihop dryga 17 kilometer även om benen inte riktigt hängde med sista fem. Fram till 13 kilometer gav MAF-tempot en hastighet på 5:24 min/km men efter det försvann den så omtalade (nåväl) spänsten och trots hemlängtan avslutade jag på 5:48.

Vadan titeln på detta blogginlägg undrar väl massorna. Jo en invägning före och efter träningen resulterade i att jag tappade 1,7 kg på de 17,71 kilometerna. Efter att ha hällt i sig 1,7 liter vatten står jag väl på +/- 0 men det är ju spännande att kunna jämföra sig med fordonen som susar förbi en på vägen.

Förbrukning: 0,96 liter per mil - som en normal mellanklassbil från slutet av 90-talet!



/ g b g j o g g - ännu en gång med Samir som skribent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0