Återträff i Skatås

Vi får ju inte glömma att annonsera fredagens lunchlöpning i Skatås.
Åttan tillsammans med Christer efter 14 dagars uppehåll pga utmattning och arbete. Gott att avsluta veckan med ett lättare pass med krafter över till att klara av att föra ett samtal.

Pace att matcha med åttan

För min del hade jag en lite udda inledning på rundan vilket tydligt visas på grafen. I samma stund som jag satte ner löparskorna på banan så skenade pulsen iväg uppemot 170 slag trots att vi låg på normala hastigheter. Det vara alltså bara att sänka farten tills jag lugnat ner mig och efter dryga två kilometer hade jag hittat rätt.

Lagom till detta började det gå uppför och fram till banans högsta punkt (hisnande 84 meter över havet) på 4 km fick jag hålla pulsen i schack genom att sänka farten. Uppe på högplatån blev vi oförskämt omsprungna och trots att vi lät vårt MAF-mantra eka i huvudena kunde vi inte hålla emot utan ökade till 5-minuterstempo kommande kilometer. Sista två fastnade vi i djupa filosofiska samtal och tappade farten något, men jag hamnade i alla fall på +4 hjärtslag i genomsnitt, nio sekunder snabbare än vår senaste gemensamma Skatåsrunda.

Skatås 8km med hög puls

//g b g j o g g - för dagen företrädd av Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0