Fotanalys

  • Smal fot
  • Normalt fotvalv
  • Lätt pronation (dvs under 12 grader)
  • Stadig fot utan behov av specialinlägg

Fyra fräcka fakta om Samirs fötter som ortopeden på Löp & Sko Kliniken presenterade efter en visning på spegellådan och några omgångar provlöpning på löpnandet. Jag fick prova några olika skor som passade löpsteg, kroppsvikt och underlag och rätt snabbt hittade jag rätt.

Det slutade med ett par New Balance-skor med en totalvikt på 365 gram.

NB-skor



Kanske kan jag med dessa nya tillbehör avhjälpa en lätt smärtande högerfot utan att behöva vila mig ur min annalkande toppform. Imorgon hoppas jag att regnet upphört så att jag kan ut och springa (långsamt långsamt... inte över 150 i puls!) några kilometer.


/S

Kommentarer
Postat av: Christer

Långsamt, ja det skall du väl klara.
Själv fortsätter jag vila mig i form.

2007-12-05 @ 22:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0