Kvällsrunda i nya skor

Så, första löppasset för Samir i de nya skorna. Och resultatet?
  • 6,25 km (inte för långt innan skorna är insprungna)
  • Genomsnittspuls 147 slag (två slag för lågt)
  • Hastighet: 5:22 min/km

6,25 km med nya skor

På det hela taget en lätt och behaglig runda genom Lerums centrum med enda riktiga stigningen grönmarkerad på kartan. Drygt 50 meter stigning på 680 meter och pulsen steg raskt från 147 slag till 167 trots att jag sprang så långsamt jag kunde utan att börja promenera. Skall bli kul att börja med intervallträning någon gång efter nyår för att vänja kroppen vid belastning kring 90% av maxpuls.

Skorna då?...
satt som gjutna, mest på grund av ny snörningsteknik som Löp & Sko tipsade om. Annars märkte jag inte mycket skillnad jämfört med mina +2 år gamla Adidas som nu är pensionerade.

Go'natt!

Kommentarer
Postat av: Grötlunkarna

Tjena pojkar, sprang idag och sitter och softar med några öl nu å så kollar man eran blogg...snörning på skorna-......de måste ju vara något vi kan ta upp på Grötlunkarnas nästa möte...vad menas, hur gör man....funkar det....please let us know!

Ps....cool blogg.

2007-12-08 @ 00:06:25
URL: http://grotlunkarna.blogg.se/
Postat av: Samir

Lovar att återkomma till detaljer om snörningen inom kort. Kanske blir det ett temanummer om snörning med illustrationer och nytagna bilder från skohyllan.

jag undrar vart vi fick en så bra ide med en löparblogg. Kan det vara Grötlu.....
;)

2007-12-08 @ 23:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0