Bra start, sedan bensinstopp

Då var jag tillbaks i lunchrusningen idag. Jag, Christer och Claudio var uppe i Skatås och sprang var sin runda. Här ser ni hur det ser ut för mig nu för tillfället.


  • Kort uppstartsfas: 5:08 min/km
  • Kraftfull första kilometer: 4:01 min/km
  • Sinande krafter: 4:49 min/km
  • Bensinstopp: Promenad i 150 meter
  • Avslutande lunk: 5:08 min/km

    (Snittpuls runt 90% även idag)

Orken räcker alltså fortfarande inte till för några längre utmaningar men kortare sträckor känns benen som i fornstora dar. Jag hoppas att det snart börjar släppa för det är sannerligen inte roligt att springa när man inte orkar mer än ett par kilometer innan man börjar fundera på promenad. Härmed tillkännager jag att jag inte ställer upp i helgens Lerumslopp utan låter knäet vakna i lagom takt.

Även idag klämmer Christer in en liten blänkare: nytt världsrekord på åttan idag, 4:08 min/km i snitt. Det var den nya sommardressen som gjorde det! Claudio var tagen av stundens allvar och lyckades inte slå sitt tidigare rekord på femman. I nästa vecka hänger jag med som hare och då ska vi nog komma under 25 minuter som för närvarande är den magiska gränsen.


Tillbaks till stugan för stretch och dusch så väntade denna lilla krabat på att bli utsläppt i skogen. Ormar skall hålla sig utomhus - mardrömmar väntar i natt!

Snok


/g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: Heidar

Hahaha, det ser ut som om ni har hittat våran GL.6. Han gör allt för att slippa springa den ormen. Det verkar som om vildmarken tar över vårat kära Skatås, med all rätt kanske. Ni jagar ut ormar och vi hittar döda jättespindlar i ugnen. Var ska detta sluta tro?
Kul att se er i Varvet i år. Grupp 11 blir nog en lugn och skön resa mot mål. :-)

Grötlunkarna

2008-04-26 @ 12:18:48
URL: http://grotlunkarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0