Chockad och (dålig?) uppladdning.

Två chocker på samma dag!


Fredaglunch träning! Vi var som det redan bloggats om tre stycken som gav oss ut i 12 grader med sol som gömde sig bakom ett tunt molntäcke, perfekt löparväder alltså. Kul att du hänger på Claudio.

Kroppen kändes riktigt bra, förmodligen stärkt av tisdagens MAF-test som kändes härligt. Bad därför Samir om draghjälp de två första kilometrarna men så blev det inte riktigt. Innan första kilometermarkeringen så släppte Samir tyvärr men jag ångade på så gott jag kunde och kände att detta gick ju bra och smärtan i hälsenan försvann efter två km så det var bara att flåsa på.
Det är banne mig inte lätt att ensam hålla upp tempot men tack vare kompisen Garmin GF305 så gick det bra även i backarna. När jag närmade mig målet så kändes det som om det gått fort.
Första chocken! 32,51! Hur kul som helst. Jag som i höstas trodde att GF305 hade sprungit sitt snabbaste lopp. Där ser man att man kan träna upp sig rätt så mycket om man ligger i. När man tittar på bilden nedan så är pulsen faktiskt riktigt behaglig trots tempot och det känns jäkligt bra.


                                                               
 
Sen kommer man hem och får andra chocken.
Startnummer 37264 och startgrupp 11! Jäklar där fick man för att man inte sprungit Göteborgsvarvet på några år. 30 tusen som skall springas förbi! Hur skall detta bli? Jag vet sen tidigare lopp att det blir ett jäkla sicksackande som tar på krafterna. Äh får väl försöka låta bli att vara löjlig och ta det lugnt och låta det ta den tid det tar. Hmm inte lätt.


Nu skall det laddas upp med en vecka på Medelhavet. Alltså segla runt och sitta still dricka och äta och gå upp tre kilo lätt som en plätt. Men här hemma hoppas jag ni alla tränar på som vanligt så ses vi snart i spåret igen. Kanske jag kan återkomma med slingor ifrån Grekland.


Kalimera
   
   Christer


Kommentarer
Postat av: Samir

Du kan ju knacka mig på ryggen när du springer förbi efter tre kilometer.

Startgrupp sju.

2008-04-26 @ 21:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0