Frisk men inte kry

God morgon löparvänner!
Många hänger på låset varje morgon för att få läsa om Samirs återkomst i löparspåren. Dessvärre blev söndagens come back ett magplask.


Frisk från en segdragen förkylning var jag på riktigt gott humör när jag snörade på mig löparkläderna på söndagskvällen. Eftersom jag inte kunnat konditionsträna på ett tag skulle det bli riktigt intressant att ge sig i kast med ett MAF-test direkt. Hur mycket hade jag tappat sedan senaste MAF-en som ju landade på 4:54.

Klockan laddad och pulsbältet spänt, fem kilometer med 149 slags puls väntade. Efter en kortare uppvärmning påbörjades så MAF-testet och tidigt in på första kilometern märkte jag att jag var tvungen att sänka tempot avsevärt för att ligga på MAF. Vid ca 5:45 min/km hittade jag en stabil MAF-puls och jag puttrade på i maklig takt.

Tyvärr gjorde knät sig tillkänna redan efter ca 2 kilometer och jag fick avbryta övningen för att inte stressa mitt sargade knä. Istället promenerade jag hem ackompanjerad av småfåglar och med en växande oro i bakhuvudet.


Om tre veckors vila inte räckte - hur lång tid skall denna rehabilitering ta och hur f-n skall jag hinna i form till Göteborgsvarvet?


/g b g j o g g  - oroad Samir

Kommentarer
Postat av: slimslender

ajaj, trist att läsa.Har du någon kontakt med naprapat eller liknande ?

2008-04-15 @ 15:18:36
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0