Jympapuls

Idag var det 63 minuter Friskis & Svettisjympa som stod på schemat

Nog så ansträngande för kroppen men kanske inte för konditionen. Jag trodde nog att pulsen ibland skulle rusa upp lite mera men man kan bli helt slut på olika sätt alltså. Armhävningar i en liten stund ger samma puls som ett långsamt löppass. Men nu var det ju gudskelov inte armhävningar hela tiden.
M a o så behöver den som jympar komplettera med joggning för att få upp flåset och som jag skrev igår så behöver joggare absolut varva med jympapass för styrka och smidighet.

        Puls på jympa

Inga kommenterar på det jag skrev igår? Jag följer Slimslender, Benet, Grötlunkarna och givetvis gbgjogg och alla är nu mer eller mindre skadade!  Det kan inte vara en tillfällighet. På jogg.se kan man följa en mängd trådar som handlar om folk med olika bekymmer. Jag är övertygad om att vi springer för långt och har en för ensidig träning. För det konstiga är att när vi väl är skadade då börjar vi med uppbyggnadsträning som tåhävningar, simning, cykling osv.
Men nog snackat om det ämnet.

Imorgon är det dags för ett lunchspring igen och jag hoppas vi är tre som kutar.

           Christer

Kommentarer
Postat av: Samir

Jag har ju dessvärre en smärre störning som gör att jag hellre snöar in 150% på ett ämne och sedan byter till nästa.

Med andra ord kör jag löpning tills konditionen är maxad och sedan kommer jag byta träningsmetod för att uppnå den optimala kompositionen av muskler och senor. Då lägger jag skorna på hyllan och tar på mig hårdhandskarna; det går ju förresten inte att springa långdistans när man ser ut så här:
http://bp3.blogger.com/_NpINLHeo8rM/Rpsx7FQalFI/AAAAAAAADRg/VO_RupwUjHo/s1600-h/Body+building+(2).jpg

//S

2008-04-18 @ 07:40:34
Postat av: slimslender

Var på G att kommentera men hann inte igår. Du fick mig att tänka till lite och på mitt inlägg idag har du lite reflektioner och framtidsplaner.

Det är väl en sjuka i stort att inte arbeta förebyggande utan att åtgärda fel. Se tex sjukvården. Vi har nog lite till mans svårt att använda hjärnan fullt ut. Jag kör inte hårt, jag som springer så långsamt och kort, se på dom här, dom springer långt och fort, inte jag. Så det är ingen fara, åsså vips sitter man där...

2008-04-18 @ 13:15:45
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0