Om konvalecens

Så vad pysslar Samir med nu när han blivit ombedd att hålla sig borta från löparstråken?

Inspiration
Jag har varit nere på biblioteket och lånat de senaste numren av Runners World. Således har jag samlat på mig massor av nyttiga tips att testa när jag fått körförbudet hävt. Säkert 3-4 olika intervallidéer, stretchtips men även nedslående kommentarer från löpareliten (herr Colding) om vad som är snabbt och vad som är ruskigt långsamt när man pratar långlopp.


Stretching
Fem till sex gånger per dag (allt enligt läkares inrådan) stretchar jag utsida lår för att om möjligt li av med löparknät. Utsidan tar ca 10 gånger längre att stretcha än exempelvis framsida lår och dessutom känns det inte riktigt som att det "tar" när man stretchar.

Utsida lår


Löpning
Tyvärr inte, men till helgen ska skorna på igen! Jag har ju exempelvis ett bortglömt MAF-test att avverka.


/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: Bengan

Vad kör du för stretching-övningar för knäet? Finns ju en del som tar rejält, tex den här:

Stå med benen i kors, vrid kroppen "åt motsatt håll" och böj dig ner, det ska stretcha i rumpan och på utsidan låret.

Den tar rejält på utsidan. En annan är att sitta rakt i i ryggen på en stol och lägga upp utsidan av foten på knäet och sedan försiktigt trycka på det andra knäet neråt.

Men allt det där vet du kanske redan...:)

2008-04-04 @ 10:12:05
Postat av: slimslender

Kul att läsa ett inlägg av Hr Samir igen. Det har varit lite tyst om dig ett tag nu. Hoppas du får ett fint Maffepass nu till helgen och att eländiga knät funkar som det skall även efter passet. Håller tummarna.

2008-04-04 @ 18:26:49
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0