SB på Åttan

Vilket ansvar att axla. Att vara bloggansvarig alltså.


Efter att på Discovery sett ännu en timma om ett gäng som försöker komma upp på Mount Everest så inser man att det finns jobbigare saker att ägna sig åt än att rusa runt på skatåsåttan. Grabbarna på Everest hade som mål att klara 500 meter på fem timmar!


Just det, jag har lagt ännu ett varv på skatåsåttan bakom mig.
På vägen dit på måndag lunch blev jag uppringd av Ronny som gjorde mig både tvärilsk och ledsen och den känslan satt kvar när jag omklädd gav mig ut på spåret. Redan efter 100 meter kände jag att detta skulle bli bra. 2km på 8,20 och sen kommer det en del backar, konstigt nog mer uppför än nerför, så det tempot gick inte att hålla men 6km senare spurtade jag i mål på 34,56 och det var den snabbaste åttan sedan i september. Tack för det Ronny. 

                                                                  

Det känns toppen att till slut fått tillbaka fart och flås efter sju veckors löparstopp p g a hälsene problem. Detta sagt till alla er där ute som sitter med skador och förkylningar. Kämpa på alltså.  

Bara för att fira gårdagens åtta så stack jag ut hemmavid direkt efter jobbet idag.
9km senare hade jag i fint väder lyssnat på både fåglar, träffat vänner och sprungit utefter havet där man kunde se laxfiskare, sjöfågel och jollar som tränade.

Onsdagens schema: Lunchlöpning med den nye medlemen i gbgjogg, Claudio,  som i fredags startade upp med en femma i Skatås. Ja du Samir det är många som knackar på och vill vara med när du inte är där och försvarar din plats.


Lubba på

      Christer


Kommentarer
Postat av: Samir

Underbar läsning, man vill ju bara ut och slå det så kallade rekordet!!

Här hemma än knäskadan sedan länge bortglömd och penicillinkuren är påbörjad. Så snart halsontet släpper så skall jag så sakteliga trappa upp träningen.

Lerumsloppet nästa helg får jag ta som träning, men nog skall jag hinna i form tills den 17/5!!

//ivrig

2008-04-09 @ 18:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0