Augustisummering

Månaden avslutades med ett långpass, en kopia av förra söndagens jogg till Gråbo och tillbaks. Utrustad med GPS-klocka, stegräknare och mini-kexchoklad gav jag mig ut med solen i ryggen.

Väl framme i Gråbo tog jag mig en minuts vilopaus och klämde i mig energibomben innan jag begav mig hemåt i höstmörkret. Idag var en helt underbar löpdag med 16 grader i den vindstilla luften. Regnet lyste med sin frånvaro och det gjorde övriga Lerumsmotionärer också..



Sträcka: 16,15 km

Tid: 1:18:08

Puls: 145 slag (80%)

Tempo: 4:50 min/km

Kadens: 89 steg

Tittar man tillbaks på förra resan till Gråbo så var denna 1:40 minuter snabbare fast med tre slag lägre snittpuls. Kadensen var tre steg högre idag och det är ju precis vad jag vill!

Idag var också sista chansen att lägga kilometer till augustikontot. Denna sista sommarmånad på året mäktade jag med 126,6 km på 10 timmar och 24 minuter. Medelfarten låg som de snabbtänkte redan räknat ut på 4:56 min/km och snittpulsen på 147 slag vilket innebär 81% av maxpuls. Snart åker långbyxorna på och då sjunker väl tempot i samma takt somplusgraderna.



/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: Christer

Snyggt! Kan nog bli nåt av dig.

Imorgon hämtar jag mina nyslöjdade inlägg och därefter börjar jag så smått med löpningen. Måtte det hålla.



Träna på så träffs snart i spåret.



CJ

2008-09-01 @ 11:04:16
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0